Novosti

11.06.2020

TEST: Atraktivan, a cijenom još uvijek jako poželjan, bljesak.info

Korejski automobilski par Hyundai/Kia krupnim koracima grabi ne više da ugrabi europsku i japansku konkurenciju, nego se može reći kako Korejci sada voze skupa sa konkurencijom, a ponegdje su čak i bolji. 

Kia Ceed bio je kvalitativni iskorak na području Golf klase, još od prve generacije. Kako se ukusi mijenjaju, tako je u međuvremenu stasala kupe varijanta Ceeda postala nekako najmanje tražena, pa je bilo logično da se ljubiteljima posebnosti, uz berlinu i karavan ponudi i nešto novo, u skladu s vremenom. A vrijeme voli  crossovere, pa je tako XCeed ništa drugo nego crossover verzija u obitelji Ceed. I ne samo to, doima se pomalo i kao samostalan automobil, makar je Kia sama sebi napravila gužvu u ovom razredu. Kia, naime, nudi tržištu i model  Stonic, koji, doduše, više pripada gradskoj klasi, B segmentu, ali je zanimljivo kako ga Kia nije brendirala kao XRio, nego kao zaseban model, a u isto vrijeme je XCeed odlučila zadržati u obiteljskom Ceed stablu.

 

 

 

Dakle, sigurno je kako kupac modela Kia ima što izabrati. XCeed zbog crossoverskog izgleda pomalo više privlači pažnju nego „obični“ Ceed, a razlozi nisu samo „terenski“ plastični dodaci, nego i kompletno nanovo dizajnirana karoserija, koja je od standardnog modela posudila tek prednja vrata i retrovizore. To se najviše primijeti na stražnjem kraju gdje je linija krova apsolutno nova, kao i stražnji kraj, koji nije slijedio čak ni veoma uspješan „shooting break“ izgled kod modela Ceed Sportwagon, nego je potpuno samostalno izveden. Sve pohvale za odlučnost ljudi u centrali brenda, jer nisu štedjeli. Uopće gledano, Kia odavno nije oličenje škrtosti – njihovi modeli raskošno su dizajnirani, solidno opremljeni, pa iako cijena odavno nije dampinška, Kia i dalje nudi mnogo vrijednosti za uloženi novac. Pritom uvijek dobivate robustan auto, veoma dobro sklopljen i napravljen od kvalitetnih materijala, a u dubini duše, ne samo zbog glavnog dizajnera, Kia skriva pomalo i taj famozni „audijevski osjećaj“.

 


Njega ne kvari ni ova ne baš najbolje motorizirana varijanta, koju pokreće trocilindrični motor od samo 998 kubika, ali kojeg zato tjera turbopunjač. Njegovih 120 KS nekada je značilo mnogo u svijetu automobila, jedan Golf GTi početkom osamdesetih sa deset konja manje bio je sportska mašina par exellence, ali danas su druga vremena i umjesto nekadašnjih 760 kilograma, auto „Golf klase“ poput Kia XCeeda teži duplo više (konkretno težina testiranog je 1330 kilograma), pa se 120 KS čini minimumom, uz koji obavezno, radi boljeg šaltanja mora ići šestobrzinski ručni mjenjač, što ovaj XCeed ima. To otprilike znači da ćete po gradu i prigrađu još moći sasvim lijepo i živahno voziti ovaj auto, ali pod opterećenjem i na otvorenoj cesti ne očekujte više neke spektakularne rezultate po pitanju ubrzanja i pretjecanja, iako je konačnih 185 km/h dokaz da Kia XCeed sa 1,0 T-GDi motorom nije baš ni mačji kašalj – motor nije neki galamdžija, makar se nakon pokretanja glasa onim „konzervastim“ zvukom tri cilindra, no zahvaljujući odličnoj izolaciji na putu se gotovo ne čuje. 

 

 

 

Kako je XCeed nešto povišeniji od običnog Ceeda tako je i udobnost nešto veća, mekoća kojom upija rupe je osjetna, ali i dalje ostaje dojam kako je izuzetno kruto podešena karoserija sa 18 inčnim kotačima ponekad kriva što prelazak preko ležećih policajaca ili poprečnih rupa daje onaj malo neugodni tup – turup zvuk. Ali, zato pod rukom imate dojam čvrstine kakav ste donedavno imali samo kod njemačkih premiuma i taj vizualni dojam moćnog auta na 18 - colkama.

Kompletan test pročitajte ovdje.

Rezervišite test vožnju.
Upoznajte novi XCeed.
 

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više